Limit kredytowy i odroczona płatność
Na czym
polega limit kredytowy?
Na podstawie zawartej umowy przyznajemy Ci limit kredytowy w ustalonej indywidualnie wysokości,
w ramach którego możesz dokonywać różnych transakcji online do wysokości kwoty limitu i odraczać termin
płatności transakcji.
Każda Twoja transakcja obniża wysokość pozostałego limitu, ale w przypadku zwrotu odroczenia lub raty - limit z
powrotem wraca do swojego pierwotnego poziomu.
Twój limit oraz historia transakcji jest zawsze widoczna po zalogowaniu się do Profilu Klienta.
Przykład: Przyznaliśmy Ci limit 5000 PLN, a Ty wydałaś/wydałeś 400 PLN z tego limitu, a zatem obecnie Twój limit
na dalsze zakupy to 4600 PLN.
Jeśli zwrócisz nam odroczone 400PLN to limit wzrośnie z powrotem do 5000 PLN. To naprawdę fantastyczny
mechanizm!
Twój limit oraz historia wydatków jest zawsze widoczna po zalogowaniu się do Panelu Klienta.
Na czym
polega płatność odroczona?
Płatność odroczona polega na tym, że Twoje prywatne pieniądze nie uczestniczą w transakcji. Udostępniamy Ci
limit kredytowy
i w ramach niego możesz dokonać transakcji, a dodatkowo dajemy Ci do 45 dni na zwrot tych środków. Odroczona
płatność daje Ci większy budżet domowy,
możliwość kupna czegoś na co nie chcesz akurat w tym momencie wydawać własnych środków, niezależność od innych
osób, a także ogromną satysfakcję.
Przykład: jest 1 czerwca, piękna słoneczna pogoda a Ty widzisz atrakcyjny towar w internecie, o którym marzyłaś
/ marzyłeś.
Na dodatek jest właśnie na niego promocja :) - ale jeśli go kupisz ze swoich środków nie starczy Ci na opłacenie
rachunków. Nic nie szkodzi.
Płacisz za pomocą karty KupujTeraz, na której masz swój limit pieniędzy do wykorzystania.
Kwotę za zakupy możesz nam bez żadnych kosztów zwrócić 15 lipca, co daje Ci efektywnie 45 dni odroczenia
płatności. Jedyny koszt, jaki ponosisz to Prowizja Transakcyjna, czyli 5% naliczone od wartości Twojej transakcji.
To nie koniec - bo jeśli jej nie zwrócisz - to rozłożymy Ci Twoje odroczone płatności na 12 rat. Pozostawiamy Ci
tu jednak swobodny wybór.
Zobacz na naszej infografice - jak to działa w praktyce.
Gdzie zostanie mi udostępniony limit
kredytowy?
Limit kredytowy zostanie Ci udostępniony na wirtualnej przedpłaconej karcie debetowej Mastercard, którą
udostępni Ci spółka DiPocket Limited
z siedzibą w Londynie będąca dostawcą usług płatniczych. Karta świetnie sprawdza się jako poduszka finansowa na
koniec miesiąca albo bezpiecznik
na wypadek promocji w internecie w momencie, gdy masz inne ważne wydatki.
Więcej na temat karty przeczytasz poniżej w Karta płatnicza
KupujTeraz.pl
Czy ponoszę koszty związane z limitem
kredytowym?
Jedyne koszty jakie ponosisz to Prowizja Transakcyjna, która wynosi 5% wartości każdej transakcji oraz koszt pożyczki ratalnej, która powstaje w momencie, gdy nie spłacisz swojego odroczenia. Prowizja Transakcyjna nie jest naliczana dla zakupów robionych poprzez kupujwratach.pl.
Ile
kosztuje odroczenie płatności?
Koszt jaki ponosisz to Prowizja Transakcyjna, która wynosi 5% wartości każdej transakcji. W ramach swojego limitu na karcie KupujTeraz możesz szaleć na zakupach w Internecie do woli i jeśli zwrócisz nam to co Ci odliczyliśmy do 15 dnia następnego miesiąca, to doliczymy tylko 5% wartości danej transakcji. Prowizja Transakcyjna nie jest naliczana dla zakupów robionych poprzez kupujwratach.pl.
W jaki sposób dokonywać spłaty limitu?
Jeżeli postanowisz skorzystać z limitu kredytowego i dokonać transakcji, płatności dokonuje się w terminie do 15
dnia kolejnego miesiąca. Wtedy zobowiązany jesteś do zapłaty tzw. miesięcznej kwoty do spłaty, która stanowi
sumę Twoich miesięcznych transakcji. Dokładna wysokość miesięcznej kwoty do spłaty zostanie wskazana w wyciągu,
który otrzymasz drogą mailową, a wyciąg zostanie Ci on udostępniony w Profilu Klienta. Spłata zobowiązań w
terminie do 15 dnia miesiąca, nie powoduje obciążenia dodatkowymi kosztami. Każda Twoja wpłata powoduje
odnowienie dostępnej kwoty limitu.
Co się stanie jeśli nie spłacę odroczonej
płatności?
Nic poważnego. Nie będziemy źli. Rozumiemy na czym polega budżet domowy i problemy z nim związane. U nas w
firmie też pracują konsumenci tacy sami jak Ty.
Też korzystamy z naszej karty :). Jeśli nie spłacisz odroczenia w terminie do 15 dnia następnego miesiąca,
całość
zobowiązania rozłożymy Ci na 12 rat.
Pierwsza rata będzie płatna zgodnie z harmonogramem rat, który zostanie Ci udostępniony w Profilu Klienta, a
także wysłany na maila.
Przykład: jest 1 czerwca, piękna słoneczna pogoda a Ty widzisz atrakcyjny towar w internecie, o którym marzyłaś
/ marzyłeś.
Na dodatek jest właśnie na niego promocja :) - kosztuje 1000 PLN - ale jeśli go kupisz ze swoich środków nie
starczy Ci na opłacenie rachunków.
Nic nie szkodzi. Płacisz za pomocą karty KupujTeraz, na której masz swój limit pieniędzy do wykorzystania.
Kwotę za zakupy możesz nam zwrócić
bez żadnych kosztów do 15. lipca. Co daje Ci efektywnie 45 dni
odroczenia płatności. Jedyny koszt jaki ponosisz to
Prowizja Transakcyjna, czyli 5% naliczone od wartości Twojej transakcji.
Ale jeśli jej nie zwrócisz to 16 lipca zamienimy Ci 1000 PLN na 12 rat. Pierwsza rata będzie płatna właśnie 16
lipca.
Twój harmonogram rat będzie wyglądał wtedy tak jak poniżej - a więc 16 lipca oddasz nam tylko 103,19 PLN.
Rata |
Kwota raty |
Termin Płatności |
1 |
103,19 PLN |
16.07.2020 |
2 |
103,19 PLN |
16.08.2020 |
|
... |
|
10 |
103,19 PLN |
16.04.2021 |
11 |
103,19 PLN |
16.05.2021 |
12 |
103,19 PLN |
16.06.2021 |
Jak pewnie łatwo zauważyć - rozłożenie odroczenia na raty jest już usługą, za którą policzymy sobie niewielkie
wynagrodzenie.
Ty za to zyskujesz większe możliwości finansowe - bo nie musisz od razu zwracać całej kwoty.
Możesz o tym poczytać we wpisie:
"Na czym i dlaczego zarabiacie?" oraz
"Ile kosztuje rozłożenie odroczenia na
raty".
Czym różni się płatność odroczona od
rozłożenia na raty?
Wyobraź sobie, że chcesz coś kupić. Udostępniamy Ci pieniądze na ten zakup abyś mogła/ mógł natychmiast go
zrealizować i cieszyć się zakupionym produktem.
W ten sposób sfinansowaliśmy Ci zakup danego produktu ponieważ środki na ten produkt pochodziły od nas a nie od
Ciebie.
Odraczamy Ci konieczność oddania nam tych środków nawet do 45 dni
(zobacz na naszej infografice - jak to działa w praktyce).
I to całkowicie za darmo.
To jest właśnie odroczenie płatności. Jeśli natomiast zdecydujesz się nie zwracać nam tych środków w terminie,
na który się razem umówimy (do 15 dnia następnego miesiąca) - to wtedy rozłożymy Ci tę kwotę na 12,
automatycznie.
Przeczytaj też: "Co się stanie jeśli nie spłacę
odroczonej płatności?"
Jak mogę zwrócić
Wam środki, które zostały odroczone lub spłacić ratę?
Jeśli chcesz spłacić odroczenie lub ratę zaloguj się do swojego Profilu Klienta w Serwisie i włącz zakładkę
"Odroczenia" lub "Raty",
wybierz odpowiednią pozycję do spłaty i dokonaj płatności za pomocą systemu DotPay. Dokładnie tak jak byś
płaciła/ płacił w internecie.
Co z tego
mam, że odroczę płatność?
Większy budżet domowy, możliwość kupna czegoś, na co nie
chcesz
akurat w tym momencie wydawać własnych środków, niezależność od innych osób albo ogromną satysfakcję.
Nasza karta świetnie sprawdza się jako poduszka finansowa na koniec miesiąca albo bezpiecznik na wypadek
promocji w internecie, w momencie gdy masz inne ważne wydatki.
Czy poniosę koszty związane z rozłożeniem
płatności na raty?
Tak. To jest usługa, która wiąże się z niewielkimi kosztami. Jeśli nie spłacisz swojego odroczenia w terminie
rozłożymy go na 12 rat.
Do rat doliczymy odsetki kapitałowe oraz prowizję.
Odsetki kapitałowe wynoszą 8%. Prowizja 25%.
Przykład: (UWAGA! kwoty rzeczywiste mogą się niewiele różnić - zależnie od tego w którym dniu miesiąca zostanie
udzielona pożyczka),
na poniższym przykładzie: 1000 PLN rozłożona na 12 rat wygląda u nas tak:
Rata |
Kwota raty |
Termin Płatności |
1 |
100,33 PLN |
16.07.2020 |
2 |
100,33 PLN |
16.08.2020 |
|
... |
|
10 |
100,33 PLN |
16.04.2021 |
11 |
100,33 PLN |
16.05.2021 |
12 |
99,30 PLN |
16.06.2021 |
Sumarycznie więc pożyczysz 1000 PLN a zwrócisz 1 202,93 PLN.
Co w przypadku, gdy opóźnię się w spłacie
raty?
Gdy nie dokonasz płatności raty w terminie wskazanym w harmonogramie rat,
naliczymy maksymalne odsetki ustawowe za opóźnienie, wynoszące dwukrotność sumy stopy referencyjnej Narodowego
Banku Polskiego i 5,5 punktów procentowych.
Co to jest "Prowizja transakcyjna"?
Prowizja transakcyjna jest to opłata w wysokości 5% wartości transakcji, która jest doliczana do każdej transakcji dokonanej kartą płatniczą KUPUJTERAZ. Prowizji transakcyjnej nie naliczamy jeśli Twoje zakupy dokonywane w sklepach partnerskich poprzez stronę kupujwratach.pl. Aktualna lista Sklepów partnerskich znajduje się na stronie kupujwratach.pl/porownywarka-cen/sklepy
Jeśli zrobiłeś zakupy w sklepie stacjonarnym lub online, ale nie poprzez stronę kupujwratach.pl i zdecydujesz się spłacić odroczenie do 15 dnia kolejnego miesiąca od daty zakupów, wtedy do kwoty spłaty zostanie doliczona Prowizja Transakcyjna. Jeśli nie spłacisz karty w tym okresie, Twoja płatność zostanie rozłożone na 12 rat, ale już bez kosztu Prowizji Transakcyjnej.
Karta płatnicza KupujTeraz.pl
Ile to wszystko
kosztuje?
Generalnie wszystkie nasze usługi poza jedną są darmowe. Karta jest za darmo. Płacenie kartą jest za darmo.
Operacje na karcie też są za darmo.
Panel Klienta, utrzymanie Twojej karty, wszystkie powiadomienia, infolinie itp…. też są za darmo.
Jedyną usługą, która wiąże się z ponoszeniem kosztów jest pożyczka ratalna, która powstaje w momencie gdy nie
spłacisz swojego odroczenia.
Przeczytaj o tym tu:
"Co się stanie jeśli nie spłacę odroczonej
płatności?"
Co to jest karta
"wirtualna"?
Karta "wirtualna" to taka sama karta płatnicza jak te, które masz w swoim portfelu.
Prawie taka sama - bo nie możesz z nią iść do sklepu fizycznego na ulicy i zapłacić na pieczywo lub wyjąć
gotówki z bankomatu.
Ale ponieważ spora część naszego życia przenosi się do świata wirtualnego postanowiliśmy stworzyć kartę, którą
możesz płacić w internecie.
Tak samo zresztą jak zwykłą kartą fizyczną. Przeczytaj o tym tu: "Jak płacić w internecie?"
Czym jest limit na
karcie?
Limit na karcie to suma środków jakie udostępniamy Ci abyś mogła lub mógł płacić w internecie.
Jeśli płacisz naszą kartą w internecie limit się zmniejsza, ale jeśli zwracasz nam swoje odroczenia lub raty -
limit z powrotem wraca do swojego
pierwotnego poziomu. To bardzo dobra wiadomość - bo zawsze masz poduszkę finansową. Przeczytaj o ty tu:
"Co z tego mam, że odroczę płatność?".
Dla przykładu - jeśli przyznaliśmy Ci limit 5000 PLN a Ty wydałaś/wydałeś 400 PLN z tego limitu to obecnie Twój
limit na dalsze zakupy to 4600 PLN.
Jeśli zwrócisz nam odroczone 400PLN to limit wzrośnie z powrotem do 5000 PLN. To naprawdę fantastyczny
mechanizm!
Twój limit oraz historia wydatków jest zawsze widoczna po zalogowaniu się do Panelu Klienta.
Czy mogę z Karty KupujTeraz
pobrać gotówkę w bankomacie?
Nie. Jeszcze nie. Ale pracujemy nad tym, aby w niedalekiej przyszłości udostępnić,
Ci, jeśli będziesz chciał, kartę fizyczną (plastikową) i wtedy pewnie udostępnimy możliwość pobierania gotówki w
bankomacie.
Co to jest CVV i
Numer karty?
Najważniejszym elementem karty płatniczej jest numer karty. Każda karta płatnicza posiada swój, indywidualnie
nadany 16-cyfrowy numer,
na którego podstawie można ustalić wydawcę karty, np.: bank, a także numer rachunku karty w tym banku. W celu
uniknięcia mylnego wpisania numeru
do komputera podczas wprowadzania danych, każdy numer zawiera cyfrę kontrolną, która jest obliczona na podstawie
całego numeru.
Kod CVV (Card Verification Value) znajduje się zazwyczaj na odwrocie karty i składa się z trzech cyfr.
W dzisiejszych czasach łatwo można przejąć dane z obcej karty płatniczej, np. w sklepie, w którym kamery
rejestrują nas prawie w trakcie każdej płatności.
Z tego powodu kod weryfikacyjny CVV znajduje się z tyłu karty i zapewnia w ten sposób podstawowy poziom
zabezpieczenia.
Dlatego też kod CVV jest wymagany w przypadku wszystkich płatności internetowych, przy których karta płatnicza
nie jest fizycznie obecna,
a osobisty numer PIN karty płatniczej nie może być wymagany.
Czy mogę podłączyć kartę KupujTeraz do płatności
ApplePay
lub GooglePay?
Oczywiście. Nasza karta może być zintegrowana z usługami
płatności ApplePay i GooglePay.
Czy mogę dokonać płatności kartą w innej walucie
niż PLN?
W wypadku dokonania płatności przy użyciu karty w walucie innej niż PLN, kwota transakcji zostanie
przewalutowana na PLN
po właściwym dla transakcji kursie i obciąży kartę w PLN.
Moja karta nie działa!
Dlaczego?
Mogą być dwa powody takiego problemu.
Pierwszy jest taki, że skończył Ci się limit na karcie lub limit jest zbyt niski w stosunku do kwoty zakupów
jakie próbujesz wykonać. Kwota bieżącego limitu oraz historia wydatków jest zawsze widoczna w Panelu Klienta po
zalogowaniu się. Przeczytaj o tym tu:
"Czym jest limit na karcie?"
Drugi natomiast może być taki, że Twoja karta jest zablokowana. Masz możliwość swobodnego blokowania i
odblokowywania swojej karty Panelu Klienta. To funkcjonalność zwiększająca bezpieczeństwo. Dobrze jest
odblokowywać kartę na czas transakcji i blokować ją po wykonaniu transakcji. Zobacz przełącznik aktywności karty
w Twoim Panelu Klienta:
Czy oferujecie też kartę fizyczną
(plastikową)?
Nie. Jeszcze nie. Ale pracujemy nad tym, aby w niedalekiej przyszłości udostępnić Ci, jeśli będziesz chciał,
kartę fizyczną (plastikową).
Na pewno damy Ci o tym znać.
Rejestracja i wniosek o kartę
Jak szybko
dostanę swoją kartę?
Kartę razem z limitem dostaniesz natychmiast - jeśli poprawnie zweryfikujemy Twoje dane. Wniosek jest
weryfikowany
w większości przypadków automatycznie.
Jeśli coś nam nie będzie się zgadzać w danych, które podałaś / podałeś to wniosek rozpatrzy nasz konsultant.
Wtedy może to potrwać około 15 minut w godzinach naszej pracy. Przyznanie karty z limitem zależy od uzyskania
pozytywnej oceny Twojej zdolności kredytowej.
Czy karty KupujTeraz mogę użyć od razu?
Tak. Od razu po wydaniu karty i przyznaniu limitu możesz iść na zakupy :)
Co to jest weryfikacja?
Jakie są metody weryfikacji?
Dlaczego mnie weryfikujecie?
Weryfikacja to innymi słowy potwierdzenie Twojej
tożsamości. W świecie realnym gdy udajesz się do banku lub do urzędu obsługa prosi Cię o dowód osobisty, patrzy
Ci w oczy i weryfikuje fizycznie czy Ty to Ty i czy Twój dowód jest prawdziwy. W internecie nie mamy takich
możliwości - ale na szczęście mamy inne, które równie dobrze potwierdzą nam Twoją tożsamość. Stosujemy dwie
takie metody - obie są związane z bankowością elektroniczną.
Pierwsza metoda to tak zwana usługa “Kontomatik”. Zostaniesz w niej poproszony o zalogowanie się do
swojej
bankowości elektronicznej. To bezpieczna metoda - bo my nie poznamy Twojego hasła. Bank natomiast zwróci nam
informację o Tobie takie jak: Imię, Nazwisko, numer PESEL adres zameldowania i historię transakcji z
rachunku ROR.
Druga metoda to przelew weryfikacyjny na kwotę 1 PLN. Poprosimy Cię abyś wykonał przelew bankowy w
internecie
na nasze konto. Razem z przelewem otrzymamy od banku dane takie jak: Imię i Nazwisko. Przelew natychmiast
zwrócimy do Ciebie.
Dlaczego
podczas rejestracji potrzebujecie te wszystkie dane?
Mówiąc krótko - my dajemy Ci dostęp do pieniędzy, ale w zamian
chcielibyśmy więcej o Tobie wiedzieć. To wydaje się być bardzo sprawiedliwe. Ale w szczegółach:
- Dane kontaktowe typu: mail, telefon potrzebujemy, aby móc się z Tobą efektywnie komunikować.
- Dane personalne i dane związane z zamieszkaniem (imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer pesel)
potrzebujemy, aby móc przygotować umowę dla Ciebie. Obliguje nas do tego polskie prawo
- Dane deklaratywne (Twoje deklarowane przychody i wydatki) potrzebujemy, aby lepiej Cię poznać
- Dane związane z Twoim dowodem osobistym (seria i numer, data ważności i data wydania) służą nam do tego
aby zweryfikować czy dowód jest ważny i prawdziwy.
Wszystko to robimy po to, abyśmy razem czuli się bezpiecznie. I Ty i my.